Nu är dem här..

Till skillnad från sin storasyster så valde de att titta ut långt innan beräknat födelsedatum. Sen visste vi ju att jag aldrig skulle få gå så länge, men de valde ändå att komma tidigare än tänkt. Allt drog igång med spontan vattenavgång, jag hade dock inga värkar. Det var skillnaden från första förlossningen då jag haft värkar först ett antal timmar innan vattnet gick. 

Vi var välkomna till förlossningen i Linköping o fick alltså se deras nybyggda fräscha lokaler med sittbadkar i alla badrum. Både H o jag hade allt kunnat tänkt oss ett bad, men så blev det ju såklart inte. 
Flickorna kom till världen i vecka 33+5, 2000/2100gram tunga och 45/46cm långa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0