Sjögräs- söder, Pastis- gamla stan

 
 
Vi började på Sjögräs, med champagne och en drink. Sen begav vi oss till Pastis i gamla stan och drack mer champagne och åt oerhört god mat och drack väldigt härligt rödvin. Till förrätt åt jag: CHÈVRE CHAUD, Gratinerad getost med enrisrökt sidfläsk,tomater, grönsallad och rödbetor.
Sandra åt en blandning av två olika förrätter, bla denna: RILETTES AU CANARD, Vispad ankconfit med saltgurka och krutonger.
Till varmrätt blev det hel gös med färska primörer. Allting var underbart gott!
Kvällen avslutades på uteserveringen med kaffe och dessert och calvados. Jag hoppade över de två sistnämnda, var mätt så jag trodde jag skulle spricka!
 
Tack snälla Sandra för en underbart trevlig kväll!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0